Ин суоли пирамардест, ки писараш ба хонаи пиронсолон овардааст
4727

 Писари дороям барои "грибок” шуда, маро ба хонаи пиронсолон оварда партофт, мегӯяд мӯйсафеди 73-сола.

Рӯзи якшанбе мо -кормандони сомонаи "Оила" бо кулвори пур аз меваю шириниҳои гуногун ба аёдати пиронсолони ноҳияи Шаҳринав рафта, аз наздик аз ҳолу аҳволи эшон бохабар гаштем.
Ҳавлии хонаи пиронсолон калон буда, бинои он аз чор ошёна иборат мебошад. Дар ошёнаи аввали бино, ки утоқи хоби мардони пиронсол аст, пирамарди барҷомондае бо гардани каҷ, рангу рӯи зард ва чашмони ҳаросон ба мо нигоҳ карда, дар сурати мо касеро ҷустуҷӯ менамуд.
Аз ночору ҳайрон нигоҳ кардани эшон дилам фишурда шуд ва саволҳои зиёд дар майнаам чарх мезад: "Дили фарзандонаш чӣ хел шудааст, ки онҳоро ба ин ҷо оварда партоянд?! Наход дар ин дунёи дурӯза ба волидайни худ чунин ҷабр кунӣ?!"
...Пирамарди солхӯрдае, ки дар сараш тоқии чоргул дошт, моро дидан замон гуфт: “Писарам омада бошад? Ӯ гуфта буд, ки ин навбат оям, ба хона мебарам, шумо рафиқони писари ман мӣ?”

Баъд салому алейк ба пирамард наздик шуда гуфтам: “Бобоҷон, ман писари шумо нестам , ман журналисти “Оила”, аз Душанбе барои хабаргириятон омадам....”


МОДАР БА ҶОИ ПИСАР КЕЛИНРО СЕ ТАЛОҚ КАРД


-Раҳмат бачам! Писари ман имрӯз бояд меомад, ӯ куҷо рафта бошад?! Вай ба ман ваъда карда буд, ки омада, маро бо худ мебарад. Шояд кораш баромада бошад?!

Оби дидагони мӯйсафеди солхӯрда мисли абри найсон рӯяшро мешустанд. Оҳиста рӯймолчаашро аз ҷайбаш берун оварда, ашки чашмонашро тоза намуд ва маъюсона сарашро хам карда, нигоҳашро гурезонд.

Барои аз вартаи ғам берун овардан, ба мӯйсафед савол додам:

-Шумо чанд сол доред, бобоҷон?

-73 бачам!

-Чанд вақт аст, ки дар хонаи пиронсолон зиндагӣ доред?

-Қариб ду сол мешавад.

-Шуморо кӣ ба ин ҷо овард?

-Писарам.

-Бо чӣ мақсад?

-Гуфт, ки ота пойҳоят бӯй (бо сабаби бемории грибок) мекунад, ду моҳ табобат гиред, боз ба хона мебарам.

-Табобат гирифтед?

-Ҳа, пойҳоям сиҳат шуданд, лекин писарам маро бо худ набурд.

-Барои чӣ?

-Гуфт, ки ками дигар истед, ҳатман мебарам.

-Чанд бор ба хабаргирӣ омад?

-Дар ду моҳ ба як бор омада меравад.

-Ба шумо либосу хӯрока меорад?

-Ҳа, меорад.

-Дигар фарзандонатон дар куҷоянд?

-Ман як писар дорам. Баъди он, ки ҳамсарам аз дунё гузашт, муносибати писару келинам дигар шуданд. Онҳо бо ман нағз муносибат намекарданд, хӯроки гарм намеоварданд, ҳамеша маро таҳқир карда мегуфтанд, ки пойҳоят бӯй мекунанд, ба фарзандонамон мегузарад.

-Ин суханони писаратон ё келин?

-Занаш чунин муносибат мекард. Дар набудани писарам маро ҳақорат карда,”Тезтар мемурдӣ, ки халос шавам” мегуфту то бегоҳ дар ҷойхоби худам гуруснаву ташна танҳо мемонд.

-Писаратон ин ҳамаро медонист?

-Аз кор хаста меомад, намехостам келина бад карда, асабаша хароб кунам.

-Яъне, келин сабаб шуд, ки писаратон шуморо ба ин ҷо биёрад?

-Ҳамин хел ба фикрам. Барои он ки касалам ба набераҳоям мегузаштааст, аз ҳамин сабаб маро ин ҷо овард.


ХУШДОМАНАМ МАРО СПИД КАРД!

 


-Шумо аз кадом минтақаи Тоҷикистон?

-Муъминобод.

-Охирон боре, ки писаратон ба ин ҷо омад, гуфт, ки бо худ мебарам?

-Гуфт, лекин баъди ваъдааш се бор омад, намедонам чӣ фикр кард, ки боз набурд.

-Дар ин ҷо шуморо хуб нигоҳ мекунанд?

-Ҳа, вале ман ба хонаи худам рафтан мехоҳам, лекин рафтан намемонанд. Писарам гуфтааст, ки “Намонед отам аз ин ҷо барояд”.
-Рӯзатонро чӣ гуна сипарӣ мекунед? Машғулият доред?

-Пир шудам, бачам. Аз дастам ҳеҷ кор намеояд. Мисли шумо ҷавон мебудам, куҳро талқон мекардам, афсӯс... Илова бар ин, дилам тез тез мезанад, бачам. Метарсам, ки писарам наомада, мемираму мурдаам дар кӯча мемонад!

-Писаратон ҳатман меояд ва шуморо танҳо намегузорад, бобоҷон, – гуфта, нахостам аз ин зиёд бо саволҳоям азоб диҳам. Ашки чашмонамро тоза карда, бо хайрухуш аз утоқи мӯйсафед берун шудам. Баногоҳ аз пасам:
-Ист бачам, чой мехӯрдӣ...
-Раҳмат бобоҷон, боз хабаргирӣ меоям, шумо ғамгин нашавед,-гуфта, хостам утоқро тарк кунам, вале мӯйсафед бо нигоҳи ҳазин ҳамоно нигоҳ карда гуфт: ” Бачаи ман ҳам мисли шумо дар шаҳр кор мекунад, бой аст, пули зиёд дорад, хонаву дараш низ хуб аст, агар ӯро шиносед ё дидед, гӯед, ки падарат чашм дар роҳ туро интизор аст...

Баъди фаҳмидани сарнавишти талхи ин пирамарди 73-сола аҳд кардам, ки ин ҳамаро рӯи авроқи сафед оварда, ба онҳое, ки аз падару модари худ безор ҳастанд бигӯям:
Волидайн гавҳари ноёб барои фарзандон ҳастанд, наход дар ин дунёи дурӯза, нисбати падару модар чунин ҷазоро раво бинед. Охир, онҳо низ замоне ҷавон буданд ва бо қувваи худ ҷилави зиндагиро ба даст мекашиданд. Имрӯз, ки пир шуданд, бароятон нодаркоранд? 

Рустам Азимов,
Душанбе-Шаҳринав-Душанбе



Поделиться новостью
Шарҳ
(19)
Наргис Шарипова 2020-02-22, 12:52
Ояндаи чунин фарзанди нохалаф хам чунин мешава осеб ба навбат ин ша Аллох марги ту барин писар зану фарзанда мееби дахтояшро аммо сад афсус ки падару модар ноефтанист
Посух
Bibi Anbiyeva 2020-02-22, 12:52
Мусулмон мардом бояд ин хел накунад падар е модари худро партояд дар бесохибзона
Посух
Bibi Anbiyeva 2020-02-22, 12:53
Мурад ин хел писар
Посух
Шароф Тошов 2020-02-22, 13:12
Ланат, ланат, ланат ва боз ва боз ва боз беохир ланат ба ин хел махлукхо, ки ин хайвонигариро мекунанд. Ин хел сохти чондоронро- махлук меноманд. Ок, Ок, Ок!!! мегуям ба чои ин муйсафедону кампироне ки ба инхел чойхо зиндагии худро мегузаронанд! Шири МОДАР захрат шавад! Либосхои ПАДАРАТ пушондаги кафанат шавад! Оянда ТУ палидро фарзандонат аз ин баттар кунанд! ОМИН! ОМИН! ОМИН!
Посух
Насим 2020-02-22, 13:40
Мурад ҳаминхел инсон ки бо падари худ чунин рафтор мекунад.касофати худозада аз хотир набарор ки ту ҳам ин рӯзҳоро мебини аз фарзанди худ.
Посух
Хамида Абдукадирова 2020-02-22, 16:29
Ояндаи ин фарзанди нохалаф чунин аз чизе карди хамонро мебини пушаймон мешави аммо дер мешавад хайфи номи марди беномус.
Посух
Шахзодаи Сулаймон 2020-02-22, 17:35
Агар Худованд мефармуд, ки пиразане ё муйсафедеро модархонду падархонд гирифта уро то охири умр хамчу фарзанд парастори намоед, бе хеч як фикру андеша ба хамаи вазнинии зиндаги нигох накарда, аввал хамин корро мекардаму дар дами пири дуояшонро мегирифтам. Хангоми хондани ин киссаи дардолуд беихтиёр аз чашмонам ашк чори шуд.
Посух
умида усмоновна 2020-02-22, 17:44
читала и плакала как так можно, с родным человеком😥😥😥 Земля круглая бумерангом вернется.
Посух
Guldasta Ibodulloeva 2020-02-22, 17:50
Аму бачара шармуш намеомада бошад? Шояд рафикои зиед дошта бошаду ба хонаи онхо равад. Наход рафиконаш худаш борин бошанд. Хатман падару модар доштагистанд онхоро дида шарм намекарда бошад? Хешу таборашро дида шарм намекарда бошад? Он келине ки хусурашро аз дар пеш мекунад падар надорад? Агар бо падару у ин коро кунанд тахамул мееарда бошад? Муйсафед харчанд фарзандашро дуои бад накунад хам аммо оби дидаи у хатман ба арш мерасад охи дили у мегирад. Мо хамеша аз мардон мегуем фарзандонро нагузоред аммо намегуем фарзандон падару модаратонро нагузоред. Вакте падар аз сари мо меравад бо гузашти сол дардаш бештар мешавад пазмон мешави мехохи сухбат куни мехохи маслихат пурси аммо намееби. пушаймон мешави рузи ва ба навозишаш зор мегарди холо ки вакт дори пеши падарат рав. Кош имруз падарони мо низ зинда мебуданду чанд соли дигар дар сояи давлаташон мегаштем😥
Посух
Нозик 2020-02-22, 19:27
Беномус мардест ки падар ё модари худро дар хонай пиронсолон мемонад. Ё аз пушти зан шуда онхоро нигоху бин кнамекунад. Худо занад инхел беномусора. Оли занотон тай потон мекнан дуои модару падартон мегират. Қлтура
Посух
Марьям 2020-02-22, 22:50
Кадри немат бад аз завол мегуянд бад аз он пушаймони хеч суде надорад ба кадри падару модар дар зиндаги бояд расид ки онхо гавхари нойобанд
Посух
Оймахмад 2020-02-23, 05:32
Ин холат ягон шахсро бетараф гузошта наметавонад.Хама баин хел писару келин лаьнат мехонанд,ба руйи шумоен келину пи́сар туф кардан хайф аст.Бойигариатро аз сарат монад,бойигарии асоси падару модар хастанд.Мегуянд агар падару модар хук хам бошанд хукбони кун.ХУДОВАНД чазоятро медихад.Оянда бо ба ки пайрави карда истода́ем-ба бединхо,ки факат демократия гуфта факат ба сарватчамькуни машгул шуда аз дини мубини ислом дури мечуянд.Ин сарнавишт ягона набуда чамьиятро халалдор мекунад,бояд пеши рохи инро на бо навиштахои сайтхо,балки аз руйи конун ба ин хел лаьнаткардахо чазо дода шавад.
Посух
Рахматулло ш. 2020-02-23, 08:05
Ояндаи писараш аз ин бадтар мешавад худовад чазояшро медихад. хуб мешуд. ки чунин нохалафонро ному насабаш ва мансабашро менавистан фахманд хуб мешуд. То ба дигарон адаб шавад.
Посух
Abdusamad Hamroev 2020-02-23, 09:52
Киссаи Қаҳҳорро давамаша нанависондед муҳтарам адмнистратори сомонаи оила.тҷ
Посух
Мадинахон 2020-02-23, 11:39
Ман хам дар хонаи маъюбон ва пиронсолони шахри Ххучанд кор ва фаолият мебарам.Ин хел инсонхои аз падару модар безор шудахо хело бисёранд.Садкаи падару модар шаван ин хел инсонхо Чихел дар урфият мегуян кунанда кашанда насиб бошад бачаи хамин марди кухансол хамин руза аз фарзандхояш мебинад.
Посух
Мижгона Джумаевна 2020-02-24, 00:42
Ин сарнавишти талхро хонда ашки чашмонамро дошта натавонистам.... Хайфи номи марди шави , наход ки падар чашм ба рохи ту бошаду..туи номард бе парво гарди... Ин руз туро хам интизор аст номард....
Посух
Исматулло 2020-02-24, 06:21
Дар хакикат як доги руз аст, вале аз муаллиф хохонам ошкорро навиштанро ед гибели. Дар холат дуруст будани макола барои чи расми муйсафедро намемонед, барои Чи сурога ва номи фарзанди он мардро дарч намекунед, ки хешу табор ва ошнохои ин фарзанди нобакор донанд, ки окибати ин фарзанд низ да пиронсоли хамин аст. Агар аз тарс бошад аз хама хубаш нашр намекардед.
Посух
Беназир 2020-02-24, 22:17
Бисер хуб мешуд ному насаби писари ҳамин пирамардро фаҳмида дар ҳамин мақолаатон ҷой мекардед. Бади шинохтани чунин марди беномус бигузор мардуми ҳамун маҳалли зисташ сангсораш кунанд. Шармандаи дунёву қиёмат..
Посух
ТАРОВАТ 2020-02-25, 11:20
ВАҚТЕ МО ХУРД БУДЕМУ ГИРЯ МЕКАРДЕМ ДИЛИ ПАДАРОНАМОН ХУН МЕГИРИСТ, ДАСТУ ПОЯМОН ДАРД КУНАД, ДИЛИ ПАДАРОН БА ДАРД МЕОМАД. ИН ЧИ БАДБАХТИЕСТ, КИ ИМРӮЗ МО ТАНҲО БА ХОТИРИ БЕМОР ШУДАНИ ПАДАР З БАҲРИ Ӯ МЕГУЗАРЕМ. Ин ҷо айби келин нест, балки айби ҳамон Худобехабар фарзанд аст, ки хотири он "соҳибҷамол" аз такягоҳи худ рӯй тофтааст. эй фарзанди азизи ҳамон падари 73 сола агар қиммати худро дар днё донӣ сонияе таъхир накуну пеши падарат шитоб!
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД
Шарҳ
(19)
Наргис Шарипова 2020-02-22, 12:52
Ояндаи чунин фарзанди нохалаф хам чунин мешава осеб ба навбат ин ша Аллох марги ту барин писар зану фарзанда мееби дахтояшро аммо сад афсус ки падару модар ноефтанист
Посух
Bibi Anbiyeva 2020-02-22, 12:52
Мусулмон мардом бояд ин хел накунад падар е модари худро партояд дар бесохибзона
Посух
Bibi Anbiyeva 2020-02-22, 12:53
Мурад ин хел писар
Посух
Шароф Тошов 2020-02-22, 13:12
Ланат, ланат, ланат ва боз ва боз ва боз беохир ланат ба ин хел махлукхо, ки ин хайвонигариро мекунанд. Ин хел сохти чондоронро- махлук меноманд. Ок, Ок, Ок!!! мегуям ба чои ин муйсафедону кампироне ки ба инхел чойхо зиндагии худро мегузаронанд! Шири МОДАР захрат шавад! Либосхои ПАДАРАТ пушондаги кафанат шавад! Оянда ТУ палидро фарзандонат аз ин баттар кунанд! ОМИН! ОМИН! ОМИН!
Посух
Насим 2020-02-22, 13:40
Мурад ҳаминхел инсон ки бо падари худ чунин рафтор мекунад.касофати худозада аз хотир набарор ки ту ҳам ин рӯзҳоро мебини аз фарзанди худ.
Посух
Хамида Абдукадирова 2020-02-22, 16:29
Ояндаи ин фарзанди нохалаф чунин аз чизе карди хамонро мебини пушаймон мешави аммо дер мешавад хайфи номи марди беномус.
Посух
Шахзодаи Сулаймон 2020-02-22, 17:35
Агар Худованд мефармуд, ки пиразане ё муйсафедеро модархонду падархонд гирифта уро то охири умр хамчу фарзанд парастори намоед, бе хеч як фикру андеша ба хамаи вазнинии зиндаги нигох накарда, аввал хамин корро мекардаму дар дами пири дуояшонро мегирифтам. Хангоми хондани ин киссаи дардолуд беихтиёр аз чашмонам ашк чори шуд.
Посух
умида усмоновна 2020-02-22, 17:44
читала и плакала как так можно, с родным человеком😥😥😥 Земля круглая бумерангом вернется.
Посух
Guldasta Ibodulloeva 2020-02-22, 17:50
Аму бачара шармуш намеомада бошад? Шояд рафикои зиед дошта бошаду ба хонаи онхо равад. Наход рафиконаш худаш борин бошанд. Хатман падару модар доштагистанд онхоро дида шарм намекарда бошад? Хешу таборашро дида шарм намекарда бошад? Он келине ки хусурашро аз дар пеш мекунад падар надорад? Агар бо падару у ин коро кунанд тахамул мееарда бошад? Муйсафед харчанд фарзандашро дуои бад накунад хам аммо оби дидаи у хатман ба арш мерасад охи дили у мегирад. Мо хамеша аз мардон мегуем фарзандонро нагузоред аммо намегуем фарзандон падару модаратонро нагузоред. Вакте падар аз сари мо меравад бо гузашти сол дардаш бештар мешавад пазмон мешави мехохи сухбат куни мехохи маслихат пурси аммо намееби. пушаймон мешави рузи ва ба навозишаш зор мегарди холо ки вакт дори пеши падарат рав. Кош имруз падарони мо низ зинда мебуданду чанд соли дигар дар сояи давлаташон мегаштем😥
Посух
Нозик 2020-02-22, 19:27
Беномус мардест ки падар ё модари худро дар хонай пиронсолон мемонад. Ё аз пушти зан шуда онхоро нигоху бин кнамекунад. Худо занад инхел беномусора. Оли занотон тай потон мекнан дуои модару падартон мегират. Қлтура
Посух
Марьям 2020-02-22, 22:50
Кадри немат бад аз завол мегуянд бад аз он пушаймони хеч суде надорад ба кадри падару модар дар зиндаги бояд расид ки онхо гавхари нойобанд
Посух
Оймахмад 2020-02-23, 05:32
Ин холат ягон шахсро бетараф гузошта наметавонад.Хама баин хел писару келин лаьнат мехонанд,ба руйи шумоен келину пи́сар туф кардан хайф аст.Бойигариатро аз сарат монад,бойигарии асоси падару модар хастанд.Мегуянд агар падару модар хук хам бошанд хукбони кун.ХУДОВАНД чазоятро медихад.Оянда бо ба ки пайрави карда истода́ем-ба бединхо,ки факат демократия гуфта факат ба сарватчамькуни машгул шуда аз дини мубини ислом дури мечуянд.Ин сарнавишт ягона набуда чамьиятро халалдор мекунад,бояд пеши рохи инро на бо навиштахои сайтхо,балки аз руйи конун ба ин хел лаьнаткардахо чазо дода шавад.
Посух
Рахматулло ш. 2020-02-23, 08:05
Ояндаи писараш аз ин бадтар мешавад худовад чазояшро медихад. хуб мешуд. ки чунин нохалафонро ному насабаш ва мансабашро менавистан фахманд хуб мешуд. То ба дигарон адаб шавад.
Посух
Abdusamad Hamroev 2020-02-23, 09:52
Киссаи Қаҳҳорро давамаша нанависондед муҳтарам адмнистратори сомонаи оила.тҷ
Посух
Мадинахон 2020-02-23, 11:39
Ман хам дар хонаи маъюбон ва пиронсолони шахри Ххучанд кор ва фаолият мебарам.Ин хел инсонхои аз падару модар безор шудахо хело бисёранд.Садкаи падару модар шаван ин хел инсонхо Чихел дар урфият мегуян кунанда кашанда насиб бошад бачаи хамин марди кухансол хамин руза аз фарзандхояш мебинад.
Посух
Мижгона Джумаевна 2020-02-24, 00:42
Ин сарнавишти талхро хонда ашки чашмонамро дошта натавонистам.... Хайфи номи марди шави , наход ки падар чашм ба рохи ту бошаду..туи номард бе парво гарди... Ин руз туро хам интизор аст номард....
Посух
Исматулло 2020-02-24, 06:21
Дар хакикат як доги руз аст, вале аз муаллиф хохонам ошкорро навиштанро ед гибели. Дар холат дуруст будани макола барои чи расми муйсафедро намемонед, барои Чи сурога ва номи фарзанди он мардро дарч намекунед, ки хешу табор ва ошнохои ин фарзанди нобакор донанд, ки окибати ин фарзанд низ да пиронсоли хамин аст. Агар аз тарс бошад аз хама хубаш нашр намекардед.
Посух
Беназир 2020-02-24, 22:17
Бисер хуб мешуд ному насаби писари ҳамин пирамардро фаҳмида дар ҳамин мақолаатон ҷой мекардед. Бади шинохтани чунин марди беномус бигузор мардуми ҳамун маҳалли зисташ сангсораш кунанд. Шармандаи дунёву қиёмат..
Посух
ТАРОВАТ 2020-02-25, 11:20
ВАҚТЕ МО ХУРД БУДЕМУ ГИРЯ МЕКАРДЕМ ДИЛИ ПАДАРОНАМОН ХУН МЕГИРИСТ, ДАСТУ ПОЯМОН ДАРД КУНАД, ДИЛИ ПАДАРОН БА ДАРД МЕОМАД. ИН ЧИ БАДБАХТИЕСТ, КИ ИМРӮЗ МО ТАНҲО БА ХОТИРИ БЕМОР ШУДАНИ ПАДАР З БАҲРИ Ӯ МЕГУЗАРЕМ. Ин ҷо айби келин нест, балки айби ҳамон Худобехабар фарзанд аст, ки хотири он "соҳибҷамол" аз такягоҳи худ рӯй тофтааст. эй фарзанди азизи ҳамон падари 73 сола агар қиммати худро дар днё донӣ сонияе таъхир накуну пеши падарат шитоб!
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД