Муҳоҷир
Шири сафедам кӯрат кунад, бачам!
20.08.2019
Р. Азимӣ
8788
26


Ман як модари аламзадаи дар ба дар мехоҳам саргузашти талхамро ба тамоми мардуми тоҷик нақл кунам, то ҳама фаҳманд, ки дар дунё фарзандони модарбезор ва кӯрнамак бисёранд.

Моҳистон ном дорам. Чанд моҳ шуд, ки дар Русия ҳастам. Шояд шумо гумон кунед, ки мисли дигар занҳои тоҷик ман ҳам ба ин ҷо коркунӣ омадаам, вале дар асл маро носипосии писарам оворагӯр карда, ба мулки мардум овард. Дардамро фақат худам медонаму худованд, зеро коре, ки фарзандан дар ҳаққам кард, душмани кас намекунад. Дар бисотам ҳамагӣ як писар доштам. Шавҳарам барвақт аз олам гузашт. Ҷавон будам, зебо будам, талабгорони зиёде доштам, вале ба хотири он ки писарам пеш-пеши пойи паиндар хору зор нашавад, дигар шавҳар накардам. Худам нахӯрда фарзандамро хӯрондам, худам напӯшида, беҳтарин либосҳоро ба ӯ пӯшондам, хулоса намемондам, ки ба пойи бачам ягон хор халад. Бо гули чиз Равшанро калон карда, умед доштам, ки дар пирӣ дастамро мегирад, такягоҳу мададгорам мешавад, мурдаю зиндаамро соҳибӣ мекунад, аммо сахт хато кардам.
Писарам Равшан мудом очаҷон гуфта, дар гирдам парвона буд,вале аз рӯзе, ки хонадор шуд, пӯстинашр чаппа пӯшида, сояи маро аз девор метарошидагӣ шуд. Бо сад умеду орзу писарамро зан додам, ки келин хизматамро ба ҷо биёраду дар сояи давлаташон каме роҳат бинам, аммо арӯси ҷодугараш Равшанро бо ман душман сохт, ки писарам тирро ёбад маро намеёфт. Агон чиз гӯям ё писарамро насиҳат карданӣ шавам, ба сарам мушт бардошта бо тамоми овоз девонавор дод мегуфт: «дар ҷонам задӣ, кай ту ҳайвон мемурда бошӣ, ки халос шавем!»
Суханони нешдори фарзандам аз ҷавшани ҷонам мегузаштанд ва зор-зор гиря карда, насиҳат мекардам, ки зебонашро нигоҳ дошта, маро озор надиҳад, чунки оҳи дили модар мегирад, аммо ба гӯши бачаи ғуломи зан гаштаам панду насиҳат намедаромад.
Хуласи калом, як бегоҳ келини шӯрандозам боз мани писарамро ҷанг андохт. Равшан хонаро ба сараш бардошта, дар ҳаққи ман носазо мегуфт, дашному ҳақорат медод. Писарамро насиҳат кардам, ки аз пушти зан шуда, ин қадар оби дидаи маро нарезонад, агар ману хонаам маъқул набошем, метавонад бо оилааш дар хонаи хусураш ё ягон ҷойи дигар зиндагӣ кунад. Ман дар ҳаққашон дуои сафед медиҳам. Дар куҷое набошанд, хушбахт бошанд, кофист. Ҳамин гапро гуфтаму дар бало мондам, писарам чанг зада аз банди мӯям дошт ва маро кашон-кашон ба назди ҷевон оварда ба занаш амр кард, ки ҳуҷҷатҳои хонаро барорад. Келин заҳрханда карда ҳуҷҷатҳоро овард. «Ана дидӣ, падарам дар вақташ хонаро ба номи ман мерос гузоштааст. Ту ба ин хона ҳақ надорӣ, баро дафъ шав аҷуза» гӯён, писари нохалафам аз китфам гирифта, маро аз хонаи худам берун кард. Зани маккорааш бо дидани ин манзара чунон бо шавқ қарсак зад, ки гӯё дар театр ягон намоишномаи аҷоибро тамошо карда истода бошад.
«Илоҳо Худо ҷазоятро диҳад» гуфтаму гириста-гириста манзили бо хуни ҷигар ободкардаамро тарк гуфтам. Азбаски ягон ҷойи рафтан надоштам, ба апаам, ки дар шаҳри Маскав зиндагӣ мекард, занг задам. Писарамро дашномҳои болохонадор дода, апаам ба ман пул фиристод, то чипта харида ба Русия биёям. Ҳамин тавр овора шуда ба шаҳри ғурбат афтидам.



Бародар куртаи пора-пораи пур аз хун, узвҳои ҷудо-ҷудо ва сари мӯяш дарози хоҳарашро нимбеҳуш ҷамъ оварда, ҳамроҳи рафиқаш онро ба халтае ҷо карда, нола мекард: -Куҷои ман мард? Оҳ ман ба модарам чӣ хел устухонпораҳоро дода, ин хоҳарам аст гӯям? Лаънат ба ман барин бародар.



Апаам Саноат бо келину бачаҳояш дар мағоза кор мекунанд, ман бошам, набераҳои ӯро нигоҳубин мекунам. Хизмати апаю язнаам ва фарзандони онҳоро карда, нонамро ҳалол карда мехӯрам, то нагӯянд, ки дарди сари мо шуд. Зиндагии апаам серу пур аст. Хонааш аз чизе камбудӣ надорад, вале як бурида нони мехӯрдаам дар танам ҳамеша заҳр мешавад, чунки алами хориҳои додаи писари модарбезорамро то имрӯз фаромӯш карда наметавонам. Ба фарзанди дилозороам гуфтаниям:
-Равшан, ман туро бо садҳо умеду орзу ба воя расонда будам, ки як рӯза мурдаамро соҳиб шавӣ, вале ба ҷойи раҳмат гуфтану такягоҳи модар гаштан ба рӯям туф карда, маро аз хонаи худам берун кардӣ. Як бор андеша накардӣ, ки модар бо ҳазорон азоб фарзанд калон мекунаду дар сурати носипосӣ кардан ба бедорхобиҳои ӯ дар сари гаҳвора, оҳи дилаш мегирад.
Маро дар дами пирӣ бехона, сарсону сагрардон ва овораю дар ба дар кардӣ. Илоҳо шири сафедам кӯрат кунад, бачам!

Хабарҳо дар шабакаҳои иҷтимоӣ:
Шарҳ
(26)
НИСО 2019-08-20, 15:04
АЛБАТТА КУР ХОХАД ШУД!
Посух
Фархунда 2019-08-20, 15:10
Вой ба холат фарзанди нохалаф. Ин ша Аллох ту подоштро хам дар ин дунё, хам дар он дунё хохи дид, аниктараш фарзандрнат бо тую зани шайтонат чунин беразмиро раво хоханд дод. Аллох тую занатро хору залил кунад. Омин.
Посух
Мухочир 2019-08-20, 15:50
Бас аст хамин дуо.Равшан мурданат бехтар аз ин рузат.Аз ин бадтар дуои модар мешавад.Охир хору кур мешави.
Посух
мехрона Абдулова 2019-08-20, 16:13
хечвакт гамгин набошен худо хаст холо ухам хуштоман мешад рузи шумо басараш меояд
Посух
мехрона Абдулова 2019-08-20, 16:13
хечвакт гамгин набошен худо хаст холо ухам хуштоман мешад рузи шумо басараш меояд
Посух
мехрона Абдулоева 2019-08-20, 16:19
модарчон фарзандатонро дуо накунед вайхудаш намедонад бакадом рох рафтаистодас занаш шуморо даназараш шумкардас холо хуш басараш мезад амо онаахт пушаймон мешав падару модардорихам як давлат амо инро писари шумо азед баровардас
Посух
мехрона Абдулоева 2019-08-20, 16:20
модарчон фарзандатонро дуо накунед вайхудаш намедонад бакадом рох рафтаистодас занаш шуморо даназараш шумкардас холо хуш басараш мезад амо онаахт пушаймон мешав падару модардорихам як давлат амо инро писари шумо азед баровардас
Посух
Коргар 2019-08-20, 16:30
Аз дунё ва аз зан битарсед.
Посух
Рустам 2019-08-20, 16:41
Мехохам бо садои баланд дод занаму он нокасро ончунон занам ки то мурданаша. Хаёл накун ки ту ва занат аз зиндаги осуда меёби!. Хозирам дер нашудааст бирав пеши пои модар биафт тавба кунед вагарна дер хохад шуд
Посух
Мигрант 2019-08-20, 16:46
Говорят жизнь бумеранг что творил оно возврашаеться что лучшее что хуже
Посух
Мархабо 2019-08-20, 16:47
Модари азиз. Худро ба даст гиред ин рафтори фарзанд ва зани шайтонашро худованд кавлинашро мегардонад. Имруз ба сари шумо чи омад фардо ба сари писару келин меояд. Шири сафед фарзандро кур мекунад ва руйи бихиштро намебинад. Модоме,ки У бихишташро аз хона ронд руйи бихиштро нахохад дил.
Посух
Хамватан 2019-08-20, 16:49
Фарзанди нохалаф хатман дуои модарат туро мегирад, инро фаромуш макун. Ту алакай пеши худованд "ок"-шуда хасти. Холо хам вакт дори модарат зинда аст, аз у узрхохи кун, ман бовари дорам, ки модарат туро мебахшад. Чунки дар дунё борахмтарин шахс ин модар аст. Барои хамин Худованд бихиштро зери кудуми модарон гуфтааст.
Посух
Рахимов Чумабой 2019-08-20, 17:15
Лаънат ба чунин фарзанд модарро ба чунин руз овард, Модари азиз гамгин нашавед рузе мешавад, ки гирёну нолон наздатон мебиёд ва дар пеши поятон сар меафтанад. Дар амони Худо бошед.
Посух
Гулистон 2019-08-20, 17:37
То писар хонадор нашавад, набояд гуфт, ки бачаам боакл хаст
Посух
Шарофиддин 2019-08-20, 17:50
Руи ту нохалаф дар ду дунъё сиёх аст! Эй петухи хайвон! То ингуна фарзанд таваллуд кардана, накуни бехтар! Худованл гуфтааст, ки аввал падару модар рози бошанд, бад ман рози мешавам!!! Эй нохалафи худобехабар!
Посух
Равшан! 2019-08-20, 18:15
Худо курат кунад Равшан!
Посух
Мухочир 2019-08-20, 18:30
Ту харом шабо чихел хоб мекни ай сарут мона хонаву дарут
Посух
Мухочир 2019-08-20, 18:32
Ихели бева ранги зани ту рехтагияй дар рохо МОДАР НАМЕЁБИ КУР НАМАК
Посух
Мухочир 2019-08-20, 18:33
Холиям дер нашидай дили МОДАР ЁВ БАХШИШ ПУРС ПЕШИ ПОШДА ГАЛТ БУСА КУН ТУЯ БАШХА ВАГАР НА ЧУКУРТАРИНИ ДУЩАХТ АЗ ХУДТАЙ
Посух
Safialloh Ismono.off 2019-08-20, 19:27
Сад хайф бар ту барин чавон мард дар ин дунё ва охират танхо падару модар дорем Худованд чазои чунин занхои чодугаро дихад ва ту кур мешави Худованд хидояташ кунад .
Посух
Наргис 2019-08-20, 19:37
Модари азиз ором шавед, дуои бад накунед чунки мабодо фарзандатон дар ягон пасти занад ё дучори ягон фалокат шавад, дар он вақт аз ҳама бештар шумо ғам мехӯред.... Дуруст аст ки ӯ шуморо ранҷондааст шояд то хатояшро мефаҳмад ки сабзаи хоки шумо як ваҷаб шудааст...
Посух
Точикистон 2019-08-20, 19:59
Наход модар чунин суханхоро гуяд,боз 2 писари дигараш дар кучо ки бо Равшан инкадар дармеафтад ин зан??? Сониян у шири туро хурда калон шудааст куу чаро чунин рафтор кард??? Мебоист забонатонро камтар хуш мекардед.Бо сухани хуб мор аз хонааш баромадаст.Камтар ба Худо такья кунед модари Равшан!!!
Посух
фарход 2019-08-20, 20:12
Худованд бехуда дин нагуфтааст барои хамин дар хонаатон хама вакт амри маъруф ва кироати Куръон монед ислом бехтарин дин аст худатон фикр кунед ягон одаме ки панч вакт намозашро мехонад ва корхои исломиро риоя мекунад ба шумо бади кардааст барои хамин Аллох худ медонад дунё чи гунааст барои хамин динро ба мардум офарид ки ба хамин рох мардум равад ягон гаму дардро намебинад
Посух
Сафия 2019-08-20, 20:21
Илтимос писаратонро Дуо накунед,вай холо чавон АСТ намефахмад чи кор кардаст.Ба доми хамон зани чодугар беимон афтидааст.Писаратон холо пушаймон мешавад омада ба Пеши поятон афтида бахшиш мепурсад.Вай зани макораш вайро даги пошнааш мекунад,хиенаташ мекунад,хонаро хам аз писаратон мегирад.Вай дар куча мемонанд Бад ба еди шумо мерасад.
Посух
Аида 2019-08-20, 20:36
Ба фикрам тарбияи худат буд якумаш келинро гулом ният карда гирифти худат гулом шуди фарзанд чизоро бинад чи тарбия гирад ба зану фарзандаш хаминхел рафтору тарбия мекунад
Посух
Муслим Аида 2019-08-22, 03:53
Хавай келини Маккор шумоед бафикрам. Товба кунед ки ахволи ин модари бечора ба саратон наояд
Посух
Идома
Шарҳ
Тавсия медиҳем:
Ҳаводис
Бохтар: Падарталбон боиси марги арӯс гашт
ҳамагӣ пас аз чанд лаҳзаи гусели меҳмонон, вақти аз роҳ гузаштан Аслияи наварӯс зери чархи мошин монда, дар ҷойи ҳодиса...
5652
0
Қиссахои Оила
22 . 06 . 2019
Редактор
Зан барои очам ё қиссаи тӯйи бе домоду арӯси сарсон
Ҷони ширин, кору бори ман дар Русия аз мӯйи сарам ҳам бисёр аст, барои ҳамин ба Тоҷикистон омада наметавонам. Бо...
620
1
ИСЛОМ
06 . 07 . 2019
Shahlo
Қуръонро бо забони русӣ хонӣ, гунаҳкор мешавӣ?
Мехостам донам, ки агар одам китоби муқаддаси Қуръон ва ҳадисҳои пайғамбарро бо забони русӣ хонад, гунаҳкор мешавад ё савоб мегирад?
135
0
маводҳои монанд
Машварати равоншинос
14 . 05 . 2019
Редактор
Арақ кардан нишонаи касалии руҳист?
Ҷавонмардоне, ки аз ҳад зиёд арақ мекунанд, бояд ба назди мутахассиси бемориҳои ғадуди сипаршакл рафта, барои муайян сохтани миқдори қанд...
242
0
Тибби Муосир
5-касалии хатарноке, ки аз никохи хешутабори пайдо мешавад
Дар бораи никоҳи хешу табори бисёр мегӯянд, вале то имрӯз аз касе дақиқ нафаҳмидам, ки никоҳи хешовандӣ мушаххасан кадом бемориҳоро...
279
4
TV - Оила
Зулайхо журналистро бо тӯфлияш задааст (Видео)
Даҳшат: Зулайхо Маҳмадшоева чӣ гуна бо туфлияш журналистро задааст, дар инҷо якҷоя тамошо мекунем. Барномаи "Прикол-шоу" ҳар ҳафта аз сомонаи...
Зулайхо журналистро бо тӯфлияш задааст (Видео)
7733
8
Овоза - ҳақиқат
$6000-и Наимҷони Сайдалиро дар бозор ғорат карданд(ВИДЕО)
Ба ғайр аз шаш ҳазор доллари амрикоӣ дуздон аз мошини ин сарояндаи муваффақ ҳамчунин як адад ангуштарини нуқрагини арзишаш 35о...
2051
6
Овоза - ҳақиқат
$6000-и Наимҷони Сайдалиро дар бозор ғорат карданд(ВИДЕО)
Ба ғайр аз шаш ҳазор доллари амрикоӣ дуздон аз мошини ин сарояндаи муваффақ ҳамчунин як адад ангуштарини нуқрагини арзишаш 35о...
2051
6