Муҳоҷир
Номус дорӣ, Тоҷиддин! Бачаҳоят марди ҳамсояро дадо мегӯянд
4449
16


Ман Гулчеҳра, аз шаҳри Истаравшан, модари ду фарзанд. Писарчаам чорсола буд, ки шавҳарам Тоҷиддин ба Русия мардикорӣ рафт. Рафту бо ҳамин бедарак шуд.

Баъдтар фаҳмидам, ки Тоҷиддин дар Русия хонуми таннози пулмастро ёфта, зану фарзанд ва падару модари пирашро аз ёд баровардааст. Шавҳарам зани дигар гирифта бошад ҳам, то ҳол ман дар хонаи хусуру хушдоманам зиндагӣ карда, пиру кампирро парасторӣ карда истодаам. Дар муддати панҷ сол шавҳари хонагурезам на ягон тин пул фиристодаасту на занг мезанад. Писарам бемор шуд. Бо қарзу қавола се маротиба писарчаамро ҷарроҳӣ карда, ҷонашро аз панҷаи марг наҷот додам. Падари хонабезораш ақаллан як маротиба занг зада напурсид, ки ҳоли писарам чи шуд, зинда аст ё мурда.

Вақти рафтани падараш бачаҳоям хурдакак буданду чеҳраи ӯро дар ёд надоранд. Ҳар гоҳ ягон марди роҳгузар ё ҳамсояи навро бубинанд, бо шавқ “дадаҷонам омад” гӯён, ба сӯяш медаванд. Бо дидани ин манзара дилам хун мешавад. Мехоҳам замин кафад, то ман ба қаъраш фурӯ рафта, дигар ҳоли зори кӯдакони падардори бе падарамро набинам.


Ман ду поямро дар як мӯза монда, дар охир розигии падарамро гирифтам. Он кас гуфтанд: «Майлаш, мебарам, аммо кӯшиш кун, ки аз пушти ту ягон ҳарфи зишт нашунавам. Сари маро хам накун»



Шунидам, ки сомонаи Оиларо дар Русия ҳам мехондаанд. Аз ҳамин хотир бо воситаи ин сомона ба шавҳари фарзандбезорам гуфтаниям:
-Тоҷиддин, мо барои ту мурда бошем ҳам, падару модарат зиндаанд-ку, чаро аз ҳоли онҳо хабар намегирӣ? Ба хотири ман не, ақаллан ба хотири пиру кампир ва бачаҳои чашмбароҳат як маротиба ба хона биё, то хуморашон шиканад! Ягон зарра нангу номуси мардӣ дорӣ ё не, охир бачаҳоят мардҳои ҳамсояро дода гуфта аз пасашон медаванд. Мурдани чунин падар беҳтар, ки ӯ зиндаву саломат бошаду кӯдаконаш мардҳои дигарро додо гӯянд!
Наход ишқи як зани алкаши рус туро он қадар кӯр кардааст, ки дигар одаму одамгарӣ ва нангу номуси мардиро аз ёд бурдаӣ. Ҳаёти маро-ку сӯхтӣ, ҳаёти фарзандонамро насӯзон!
Гулчеҳра, аз ш. Истаравашан

Хабарҳо дар шабакаҳои иҷтимоӣ:
Шарҳ
(16)
Хушбахт Ибодуллоев 2019-08-19, 17:07
Чи кадар дарднок! Точиддин агар инро хонда боши ягон дори баландба худатро овез! Ба шарте ки хуни марди дошта боши?!
Посух
Наимҷон Қосимов 2019-08-19, 17:49
Оқибати муҳоҷирӣ)
Посух
Зарифджон Хусейнзода 2019-08-19, 17:50
Бародар Точиддин, агар дар озоди бошию баъди хондани ин мисрахо суроги падару модари пир ва кудакони чашмбарохатро накуни дар ин дунё ва охират барои ин гуноххоят чазо хохи гирифт. Охир чи кадар дарднок аст, ки кудакони бегунохат мардони хамсояро дадачон омад мегуянд.
Посух
Саади-дин Мирзоев 2019-08-19, 17:51
пахата Депорт чазош
Посух
Абу Исаев 2019-08-19, 17:51
Э бмбр ба и мардакит
Посух
Рустам 2019-08-19, 17:51
даюс
Посух
Собирджон Изатшоев 2019-08-19, 18:01
Тождин Хоршо подумай о своей жизни и семья родители не Хоршо ты поступил с токой поступка тебя не кто не просить
Посух
Собирджон Изатшоев 2019-08-19, 18:01
Тождин Хоршо подумай о своей жизни и семья родители не Хоршо ты поступил с токой поступка тебя не кто не просить
Посух
Хусрав 2019-08-19, 18:12
Точиддин даюс
Посух
Зафар 2019-08-19, 20:48
Точиддин ё хона рав ё олоти мардиатро бур.
Посух
Фариддун 2019-08-19, 21:49
Ами занхои точик канд шона бзанан ба Худо солхо шувои харомшона ки думи ким кадом я хароми дигара гирифтай ждта мекнан бо мебахшан гунохошона! И мардо хам омухта шидан ай момент истифода мебаран солхо кайфу сафо када мегардан бад ки инвалит шидан ай кор мондан кисахошон бепул шид гушошон кашол бахшишпурси миян
Посух
Хадиса 2019-08-19, 22:04
Эй тифлаки ман, ту субхи умеди мани! Хокам бихурад, агар гаматро нахурам! 😥😥😥😥
Посух
Исо 2019-08-19, 23:24
Додарам Точидин Ман хаминро мегуямат. ки хозир хам дер нашудааст.Омада хабар гир.Хоб дар пахлуи Пахлуи Падару Модар ганимат аст.Шахси Падару Модар дорад.Шахси бодавлат аст..Одамоне дар хаки фарзандШабу руз дар муолича хастанд.Ин фарзандони зебоятро хабар гирМехри Падаро бинанд.Дар аёми пири хамин Бачахои зебоят даста мегиранд.
Посух
Навруз 2019-08-19, 23:50
Бародар бубин Худованд ба ту инкадар зани пурСабр додааст. Касам ба номи Худо агар касал шави у зани Рус як руз нигохат намекунад.Дар ин дунё дуои падару модарро нагири хичи намешай имруз ё пагох кае набошад миёи вакте дари хонаатро мекушои на падар хасту на модар на зану на фарзанд он вакт чи кор мекуни бародар холохам дер нашудааст хезу пеши падару модар зану фарзанд биё...гуфтанихои зиёд дораму некем фикр мекунам хамикааш кифоя Худованд хидоятат кунад
Посух