Занро зан, намурад бо табар зан!
2379
Занро зан, намурад бо табар зан!

"Занро зан намурд ба табар зан"-ин аст масали тоҷикии мардуми мо, ки тӯлли асрҳо вирди забони мардум давр мезанад. Замона дигар шуд, технология пеш рафт, аммо ҳамин масал то ҳол аз забони мардум гум нагашт. Иддае аз мардони тоҷик аз рӯйи ҳамин шиори тақдисӯз амал карда, барои ҳар як майда-чӯйда ба сари зан даст мебардоранд.


Зӯроварӣ алайҳи занону духтарон солҳои охир хеле авҷ гирифта, дар баъзе ҳолатҳо як баҳси кӯчаки хонаводагӣ боиси сар задани куштор ва фоҷиаҳои хунин мегардад. Занонро дашном медиҳанд, таҳқир мекунанд, зери по намуда, лагадкӯб месозанд, корд мезаданд, табаркуш мекунанд… Назари аҳли ҷомеа нисбати ин падидаи номатлуб чи гуна аст?

Шумо ягон бор ҳамсаратонро задед ё аз шавҳаратон шатта хӯрдаед?
Марде, ки занро мезанад, аз нигоҳи шумо кист: йигити ҳақиқӣ ё номард?

Бо ин саволҳо мо ба чанд нафар муроҷиат намудем? Инак, биёед назари ҳамсуҳбатони моро бишнавем. 

Поделиться новостью
Шарҳ
(9)
Диля 2019-05-15, 12:18
Дуруг меген хаматон! Кадом мардак занша намезана. Бечора закакои тоыик хамашон як умр шатта мехуран
Посух
Ибодуллоҳ Одинаи Мафтун 2019-05-20, 15:16
На ба он табаре, ки дастаи чӯбин дорад ва на ба он табареки дастаи оҳанин дорад. Бо он табаре, ки аз ишқу вафову аз меҳру муҳаббат бошад....
Посух
Иброҳим Азизӣ 2019-05-20, 15:17
Маънои ин мақолро бояд дуруст фаҳмид: занро зан, намурд агар, бо табар зан. Хуб маълум аст, ки занро шапотӣ задӣ, ӯ намемурад ва табиист, ки ҳеҷ кас зани худро ба ҳеҷ ваҷҳ бо табар заданӣ нест. Яъне, ин мақол гуфтанист, ки занро задӣ бо табар ҳам бизан, агар бо табар назанӣ, бо даст ҳам назан. Яъне занро назан!
Посух
Ахмад Султонзода 2019-05-20, 15:17
Ҳамон мардони табарзан аввал аз модаротон сар кунед ин маколро ягон одами бемаъне баровадааст.Зан модар аст ба зан даст бардошти ба модарат даст мебардори.
Посух
Мухаммад Каробекзода 2019-05-20, 15:18
Ин маколи кадом (Занкалон ) .
Посух
Юнус 2019-05-20, 15:18
))))гапи хакро гуфтед))
Посух
гулби 2019-12-01, 02:28
дар.дунё.марде.нест.ки.аз.занаш.натарсад.агар.бошад.зиндаги.ширин.надорад.худашонро.зур.мегиран.занашонро.азоб.медиханд.то.мефахман.ки.кор.аз.кор.мегузарад.
Посух
Беном 2019-12-21, 22:40
Эээ хаа зана назан гуфтагишба занкалон шудми аа Мухамад?шумо зан надоредми шавхар доредми тобааеее ё модар надоредми падаратон модаратона занан чихел мешавед. Пеш аз гап задан якбор фикр кунед
Посух
Аниса. 2020-07-11, 16:34
Халки точик руз ба руз аблахтар шуда истодааст.
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД
Шарҳ
(9)
Диля 2019-05-15, 12:18
Дуруг меген хаматон! Кадом мардак занша намезана. Бечора закакои тоыик хамашон як умр шатта мехуран
Посух
Ибодуллоҳ Одинаи Мафтун 2019-05-20, 15:16
На ба он табаре, ки дастаи чӯбин дорад ва на ба он табареки дастаи оҳанин дорад. Бо он табаре, ки аз ишқу вафову аз меҳру муҳаббат бошад....
Посух
Иброҳим Азизӣ 2019-05-20, 15:17
Маънои ин мақолро бояд дуруст фаҳмид: занро зан, намурд агар, бо табар зан. Хуб маълум аст, ки занро шапотӣ задӣ, ӯ намемурад ва табиист, ки ҳеҷ кас зани худро ба ҳеҷ ваҷҳ бо табар заданӣ нест. Яъне, ин мақол гуфтанист, ки занро задӣ бо табар ҳам бизан, агар бо табар назанӣ, бо даст ҳам назан. Яъне занро назан!
Посух
Ахмад Султонзода 2019-05-20, 15:17
Ҳамон мардони табарзан аввал аз модаротон сар кунед ин маколро ягон одами бемаъне баровадааст.Зан модар аст ба зан даст бардошти ба модарат даст мебардори.
Посух
Мухаммад Каробекзода 2019-05-20, 15:18
Ин маколи кадом (Занкалон ) .
Посух
Юнус 2019-05-20, 15:18
))))гапи хакро гуфтед))
Посух
гулби 2019-12-01, 02:28
дар.дунё.марде.нест.ки.аз.занаш.натарсад.агар.бошад.зиндаги.ширин.надорад.худашонро.зур.мегиран.занашонро.азоб.медиханд.то.мефахман.ки.кор.аз.кор.мегузарад.
Посух
Беном 2019-12-21, 22:40
Эээ хаа зана назан гуфтагишба занкалон шудми аа Мухамад?шумо зан надоредми шавхар доредми тобааеее ё модар надоредми падаратон модаратона занан чихел мешавед. Пеш аз гап задан якбор фикр кунед
Посух
Аниса. 2020-07-11, 16:34
Халки точик руз ба руз аблахтар шуда истодааст.
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД