Helvetas - Hukuki Man
Лаҷоми "кондуктор"-ҳои забондарозро кӣ мекашад?
4175

Имрӯз пас аз нисфирӯзӣ хабарнигори сомонаи oila.tj Наврӯзмоҳ Вазирбекова дар дохили нақлиёти хатсайри 25, ки рақами давлатияш TJ 7698 TT 05 шоҳиди баҳси байни “кондуктор” ва мусофир гардид.

Чи тавре, ки ҳамкорамон қайд менамояд, дар дохили мошин ҳамаи ҷойҳои нишаст пур буданд ва тақрибан 15 кас рост истода буд. Як бачаи ҷавон дар пушти нишастгоҳи пеш худро такя карда истода буд. Аз аҳволи бача аён гардид, ки хеле хаста буд ва ҳолу мадори рост истоданро надошт. Дар истгоҳи Комбинати Нассоҷӣ, ки бо номи “текстил” маъруф аст, одамон аз автомобили мазкур фаромаданд ва дохили дарунтар камтар холӣ шуд. Новобаста аз он, ки дар гирду атрофи мошин рақами 25 часпонда шуда буд ва ҳатто дар рӯйи қоғаз ҳамаи самтҳои ҳаракати хатсайр инъикос ёфтааст, «Кондуктор» ҳамчун одати муқаррарӣ бо овози гӯшхарош додгӯён “биё 25 рафтем, биё мошини холӣ, а хола биё ҷойи нишаст ҳаст, биё ҷотон медиҳанд” мусофир ҷамъ мекард, ҳол он, ки дохили мошин ҳатто одамони истодагӣ низ буданд. Пасон “кондуктор” дид, ки одамон савор нашуда истодаанд, аз он бачаи дар пешистода хост, ки ба қафо равад.

-Он бача исроркунон гуфт: “Чаро ба қафо равам. Ҷойам соз аст. Бароят “мешать” (халал) намекунам?”.

– “Кондуктор” дар ҷавоб гуфт: “Ҳо, “мешать” мекунӣ, гуфтамта рав ба қафо, гапро намефаҳмӣ?”

-Мусофир: “То он даме, ки дохил пур буд, ман бароят халал нарасондаму, ҳозир халал расонда истодаам?”

-“Кондуктор”: “Гапа намефаҳмӣ. Мошина манъ кун. А бача бфро...бфро гуфтестам...як сумта метим...бфро”

-Мусофир: “У як сумат ҳам даркор нест. Манъ кун мефароям. Ту ноодам будаӣ”


Агон чиз гӯям ё писарамро насиҳат карданӣ шавам, ба сарам мушт бардошта бо тамоми овоз девонавор дод мегуфт: «дар ҷонам задӣ, кай ту ҳайвон мемурда бошӣ, ки халос шавем!»


Ҳатто вақте, ки ҷавонписар аз мошин фаромад, чизе гуфт, ки «Кондуктор» асабӣ шуда, тарафи ронанда таҳдидкунон гуфт: “Мошинро дор, он бача бисёр гап зада истодааст... Ҳозир ...(ҳақорат)бароят нишон медиҳам...”

Ҳамин тавр, «кондуктор» ҷавонписарро аз мошин фаровард. Гарчанде, ки ӯ ҳанӯз ба макони лозимааш нарасида буд, ба ин ҳам қаноат накарда, мехост ӯро зери мушту лагат гирад. Агар ронанда мошинро нигоҳ медошт, “кондуктор” он донишҷӯи бечораро яқин лагатборон менамуд. Мусофирон ҳар яке ба “кондуктор” рӯ оварда гуфтанд: “Шумо ҳақ надоред, ки он бачаро дар ними роҳ аз мошин бадарға намуда боз худатонро ба қавле “прав” мегиред. Одам пур ҳам бошад дар зинапояи даромадгоҳи автомобилатон одамонро бор мекунед. Он бача ягон халал нарасонида буд. Шумо чихелӣ ронандаед, ки пулчинакатонро чизе гуфта наметавонед? Ҳатто мошинро барои фаровардани писарак доштед. Агар кондукторатон сарвайрон бошад, равад табобат гирад. Аз болоятон ҳатман шикоят мекунем.Чунин беаҳамиятро чӣ тавр нисбати мусофирон раво мебинед? ”

Ҳамарӯза мушоҳида менамоем, ки дар дохили нақлиёт байни мусофирон ва ронандаҳою пулҷамъкунакҳо баҳси шадид ба миён меояд. Аксари вақт норозигӣ барои маблағ (пули фарсуда, бақия), суръати баланди ҳаракати нақлиёт, бор кардани мусофирони бисёр, рафтори бемаданиятонаи “кондуктор” ва дар баъзе ҳолатҳо ҳатто беҳурматии мусофирон ба миён меояд.

Чунин рафтор барои маданияти шаҳр муносиб нест. Баъзан “кондуктор”-ҳо одамонро маҷбур мекунанд, то ки ба мошинашон савор шаванд, гарчанде,ки онҳо нақлиёти хатсайри дигарро интизор бошанд. Одамони дар роҳ истода ҳарчанд мегӯянд, ки “не намеравам”, он “кондуктор”-ҳо бо лаҳни масхаромез э биё рафтем“. Мабодо он мусофири дар роҳбуда духтари ҷавон бошад, ба тарафаш “кондуктор”-ҳои ҷавон ҳар гуна гапи аз ахлоқ берун мегӯянд, ҳатто тасаввур намекунанд, ки хоҳару модарашон метавонист ба ҷойи онҳо бошад.

(Хонандагони гиромӣ барои сифати пасти аксҳо аз шумо узр мепурсем, шароити дохили мошин ва суратгираки телефон ҳаминқадар имконият дод)

Поделиться новостью
Шарҳ
(25)
ИСО 2019-12-09, 19:38
Мошихои мусофиркаш Газель бисертар шавад .Бо навбат харакат кунанд.Хамон кадаре чой дорад Одам гирад.Кондукторхоро аз бвйн бибаранд.яьне сокращение.Агар на Маршруткахо аз бвйн гирифта шавад. Дар чои онхо Автобусхо могла шавад.
Посух
Сиёвуш Одинаев 2019-12-10, 08:41
Ба ингуна бе падару сагзодҳо бо таври дигар бояд фаҳмонд, то донанд ки бояд мусофиронро эҳтиром кард! Дар дохили ун мошин ягон мусофири ба дилу гурда набудааст... афсус
Посух
Инсон 2019-12-10, 08:41
Хонандагони азиз шумо дар ин бора чӣ андеша доред? Оё бо шумо низ чунин ҳолат рух додааст ва ё боре шоҳиди чунин воқеа шудаед?
Посух
Аниса Инсон 2019-12-10, 13:14
Ман имруз савори маршуткаи 15 будам маршуткаи холи буд ва ман бо духтарчаи майдаам шиштем вале ман суми як нафарро додам кондуктор дагалона гуфт ки пули ду нафарро тиям вале гуфтам ки чой холи пур хеч кас нест агар касеам ояд ман духтарамро багал мекунам боз гуфтам дигар маршуткахо аз кудак пул намегиранд бакиямро метиянд ва гуфт дигар маршуткахо далба.. суханони кабех мегуфт ба шафер гуфт ки дигар мисли ман барин мусофиронро нагирад азбаски бемории калб дорам бо у бахс накардам лекин ман мехохам конун бошад ки хамин хел кондуктурон барои рафторашон чавоб диханд
Посух
Журналист Публицист 2019-12-10, 08:41
Дар шахри Хучанд 12-13 сол боз зиндаги дорам Аммо чунин халатро аз чониби кондуктор ва ё ронанда надидаам.Онхо бисёр боэхтироманд.Чашм нарасад неки!!!!
Посух
Nariman Mavlonzoda 2019-12-10, 08:42
Ин холатхо зиёданд аммо ин рузхо ба шуморанд рузхои наздик инхо хама аз байн мераванд хама автобусхои нав мешаванд...
Посух
Bibi Anbiyeva Nariman 2019-12-10, 08:42
Mavlonzoda автобусхо аз инхо бадтаранд хаминхо хубанд инхо зиндаги доранд
Посух
Обид Рахматуллоев 2019-12-10, 08:42
Nariman Mavlonzoda ,агар автобусхо бисер шаванд ва аз руи график равуо кунанд ин проблема хал мешавад..
Посух
Обид Рахматуллоев 2019-12-10, 08:42
Bibi Anbiyeva , зиндаги дорад гуфта садкаса даруни маршрут бор кунаву ,гарданша дароз карда фаред кардан гирад одамора?)
Посух
Guldasta Ibodulloeva 2019-12-10, 08:42
Чангал бе шагол намешавад.
Посух
Lutfiya Bekova 2019-12-10, 14:30
Дар кучое ки як беодоб бесавод бетарбия бемаданият хаст у кондукторай
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:30
Мо точикем!
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:30
Ба кавле " хуб мекунанд" Барои чи? Барои он Ки хамаи Моро ба навбат лату куб кунанд дигархо тамошо мекунем,барои чи спринтер чои нишасташ Пур бо одамони рост истодахам буд касе аз донишчу ё он писар тарафдори накард як сумашро гирифту то манзилаш набурд хама ХАП...
Посух
Диля Саидова 2019-12-10, 14:31
Ай ганда кадана марщутка намондаст пишком мерен бас бечорахоя озод гузорен 6 сахар меистам 20 мин як марщутка мия ихел кардангирем хамаш бас мекна мефахмам кондуктор винават водитель а мы всятые может хватит друг друга сливат ..
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:31
ХЕЧ КАС лачоми инхоро намекашад,гайри мо рохкирояро мо бояд вакти баромад дихем на даромад он вакт мухр ба дахонашон мезананд. Хозира холат намешавад пула гирад хохи Рав нахохи такси Кати рав. Мо бошем як сум будаст гуфта ХАП мекунем
Посух
Ilhom Odinaev 2019-12-10, 14:31
Якхелша авал г____н даркор Бад пул ранги хайвонан.
Посух
Илхом Рахимов 2019-12-10, 14:31
Кандуктурора аз байн гирифтан даркор кандуктуро вабше хуйет кардагихан барои чи дар рассия ягон машрут кандуктур надора шидестай ку!
Посух
Muhammad Qodirov 2019-12-10, 14:32
Хамачи дар дигар давлатхо мешаван афсус дар Точикистон намешава
Посух
Абдулхамиди Чахонгир 2019-12-10, 14:32
Пассажиры всегда правы
Посух
Asilmo Narzieva 2019-12-10, 14:32
Рост меган кондукторхо як муомилаи хуб надоран боз аз меъёр зиёд одам мегиран. Кучора нигох мекунан нозирони хатсайрхо.
Посух
Тарафдор 2019-12-11, 06:50
Хамин низомеки нав акнун чори шудаистодааст низоми электронии пардохт тавассути корти наклёти бехтари. Рох барои пешгири аз ана хамин чанчолхо аст умедворам дар тамоми шахру нохияхо хаминро чори кунанд дар солхои оянда
Посух
Умаржон 2019-12-11, 21:19
Как можно сидеть машрутках мать при матам стыдно невозможно всегда бытком дышать невозможно
Посух
Фирдавс 2019-12-12, 07:36
Аввалан худи ронандаро ба чурин рафтораш аз болояш шикоят кардан даркор чунки чи хел ки вай ханооми кондуктор дор мошинро гуяд дошта бечораи мусофиро мефарорад аз болояш хатман шикоят кардан лозим ба рохбари хатсайр нисбаташ ягон чора андешад
Посух
Чашмгурусна ҳеҷ гоҳ сер намешавад! 2019-12-12, 14:39
Воқеан дар маршруткахо ба мисли автобусҳо роҳкиро бо корт амалӣ карда шуда, пулчинҳо нест карда шаванд! Маршруткахо вақти муайяншуда дар истгоҳ ҳозир шавад ба мисли замони шӯравӣ!
Посух
Бехруз 2019-12-12, 20:08
Бигзор назорат кунан кормандони Гаи чаро ронандахое,ки то лабу дахони машруташон пур аст хеч чиз намегуян бигзор назорат кунан
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД
Шарҳ
(25)
ИСО 2019-12-09, 19:38
Мошихои мусофиркаш Газель бисертар шавад .Бо навбат харакат кунанд.Хамон кадаре чой дорад Одам гирад.Кондукторхоро аз бвйн бибаранд.яьне сокращение.Агар на Маршруткахо аз бвйн гирифта шавад. Дар чои онхо Автобусхо могла шавад.
Посух
Сиёвуш Одинаев 2019-12-10, 08:41
Ба ингуна бе падару сагзодҳо бо таври дигар бояд фаҳмонд, то донанд ки бояд мусофиронро эҳтиром кард! Дар дохили ун мошин ягон мусофири ба дилу гурда набудааст... афсус
Посух
Инсон 2019-12-10, 08:41
Хонандагони азиз шумо дар ин бора чӣ андеша доред? Оё бо шумо низ чунин ҳолат рух додааст ва ё боре шоҳиди чунин воқеа шудаед?
Посух
Аниса Инсон 2019-12-10, 13:14
Ман имруз савори маршуткаи 15 будам маршуткаи холи буд ва ман бо духтарчаи майдаам шиштем вале ман суми як нафарро додам кондуктор дагалона гуфт ки пули ду нафарро тиям вале гуфтам ки чой холи пур хеч кас нест агар касеам ояд ман духтарамро багал мекунам боз гуфтам дигар маршуткахо аз кудак пул намегиранд бакиямро метиянд ва гуфт дигар маршуткахо далба.. суханони кабех мегуфт ба шафер гуфт ки дигар мисли ман барин мусофиронро нагирад азбаски бемории калб дорам бо у бахс накардам лекин ман мехохам конун бошад ки хамин хел кондуктурон барои рафторашон чавоб диханд
Посух
Журналист Публицист 2019-12-10, 08:41
Дар шахри Хучанд 12-13 сол боз зиндаги дорам Аммо чунин халатро аз чониби кондуктор ва ё ронанда надидаам.Онхо бисёр боэхтироманд.Чашм нарасад неки!!!!
Посух
Nariman Mavlonzoda 2019-12-10, 08:42
Ин холатхо зиёданд аммо ин рузхо ба шуморанд рузхои наздик инхо хама аз байн мераванд хама автобусхои нав мешаванд...
Посух
Bibi Anbiyeva Nariman 2019-12-10, 08:42
Mavlonzoda автобусхо аз инхо бадтаранд хаминхо хубанд инхо зиндаги доранд
Посух
Обид Рахматуллоев 2019-12-10, 08:42
Nariman Mavlonzoda ,агар автобусхо бисер шаванд ва аз руи график равуо кунанд ин проблема хал мешавад..
Посух
Обид Рахматуллоев 2019-12-10, 08:42
Bibi Anbiyeva , зиндаги дорад гуфта садкаса даруни маршрут бор кунаву ,гарданша дароз карда фаред кардан гирад одамора?)
Посух
Guldasta Ibodulloeva 2019-12-10, 08:42
Чангал бе шагол намешавад.
Посух
Lutfiya Bekova 2019-12-10, 14:30
Дар кучое ки як беодоб бесавод бетарбия бемаданият хаст у кондукторай
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:30
Мо точикем!
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:30
Ба кавле " хуб мекунанд" Барои чи? Барои он Ки хамаи Моро ба навбат лату куб кунанд дигархо тамошо мекунем,барои чи спринтер чои нишасташ Пур бо одамони рост истодахам буд касе аз донишчу ё он писар тарафдори накард як сумашро гирифту то манзилаш набурд хама ХАП...
Посух
Диля Саидова 2019-12-10, 14:31
Ай ганда кадана марщутка намондаст пишком мерен бас бечорахоя озод гузорен 6 сахар меистам 20 мин як марщутка мия ихел кардангирем хамаш бас мекна мефахмам кондуктор винават водитель а мы всятые может хватит друг друга сливат ..
Посух
Ahmed Sattar 2019-12-10, 14:31
ХЕЧ КАС лачоми инхоро намекашад,гайри мо рохкирояро мо бояд вакти баромад дихем на даромад он вакт мухр ба дахонашон мезананд. Хозира холат намешавад пула гирад хохи Рав нахохи такси Кати рав. Мо бошем як сум будаст гуфта ХАП мекунем
Посух
Ilhom Odinaev 2019-12-10, 14:31
Якхелша авал г____н даркор Бад пул ранги хайвонан.
Посух
Илхом Рахимов 2019-12-10, 14:31
Кандуктурора аз байн гирифтан даркор кандуктуро вабше хуйет кардагихан барои чи дар рассия ягон машрут кандуктур надора шидестай ку!
Посух
Muhammad Qodirov 2019-12-10, 14:32
Хамачи дар дигар давлатхо мешаван афсус дар Точикистон намешава
Посух
Абдулхамиди Чахонгир 2019-12-10, 14:32
Пассажиры всегда правы
Посух
Asilmo Narzieva 2019-12-10, 14:32
Рост меган кондукторхо як муомилаи хуб надоран боз аз меъёр зиёд одам мегиран. Кучора нигох мекунан нозирони хатсайрхо.
Посух
Тарафдор 2019-12-11, 06:50
Хамин низомеки нав акнун чори шудаистодааст низоми электронии пардохт тавассути корти наклёти бехтари. Рох барои пешгири аз ана хамин чанчолхо аст умедворам дар тамоми шахру нохияхо хаминро чори кунанд дар солхои оянда
Посух
Умаржон 2019-12-11, 21:19
Как можно сидеть машрутках мать при матам стыдно невозможно всегда бытком дышать невозможно
Посух
Фирдавс 2019-12-12, 07:36
Аввалан худи ронандаро ба чурин рафтораш аз болояш шикоят кардан даркор чунки чи хел ки вай ханооми кондуктор дор мошинро гуяд дошта бечораи мусофиро мефарорад аз болояш хатман шикоят кардан лозим ба рохбари хатсайр нисбаташ ягон чора андешад
Посух
Чашмгурусна ҳеҷ гоҳ сер намешавад! 2019-12-12, 14:39
Воқеан дар маршруткахо ба мисли автобусҳо роҳкиро бо корт амалӣ карда шуда, пулчинҳо нест карда шаванд! Маршруткахо вақти муайяншуда дар истгоҳ ҳозир шавад ба мисли замони шӯравӣ!
Посух
Бехруз 2019-12-12, 20:08
Бигзор назорат кунан кормандони Гаи чаро ронандахое,ки то лабу дахони машруташон пур аст хеч чиз намегуян бигзор назорат кунан
Посух
НОМАТОНРО НАВИСЕД
ШАРҲАТОНРО ГУЗОРЕД