- Даромад дореду барои харҷи оила нокифоя аст?
- Мехоҳед маоши тӯли як моҳ ба даст овардаатонро дар зиндагӣ бирасонед?
- Зиёд мехоҳед, ки харҷу сарфи оила аз рӯи нақша бошад?
- Ё зиёд дар фикри камхарҷ ва пасандоз намудани маблағ ҳастед?
Мо ба шумо дар ин самт кӯмак мекунем. Барномаҳои ройгон мавҷуданд, ки ба шумо кӯмак мерасонанд, барои нақшаи буҷҷаи худро оғоз намудан:
-Аввалин чизе, ки барои тартиб додани нақшаи буҷҷаи оила ба мо кумак мекунад, ин дафтар ва ручка мебошад, метавонед тавассути он ҳамаи фикрҳоию андешаи худро нависед.
- Шумо метавонед ҷадвали буҷети оилавиро дар Excel ройгон дар қолибҳои стандартии Microsoft зеркашӣ кунед ва онро ба эҳтиёҷоти худ мутобиқ кунед.- Ҳатто аз барномаҳои смартфони худ метавонед, хароҷот ва даромади нақшаи буҷҷаи оилаи худро тартиб диҳед.
Қадами якум аввал ба назди худ мақсад ва ҳадаф гузоред, хоҳед ки корҳоятон пеш равад. Мақсади кӯтоҳмуддат метавонад ба қарзҳои хурд шуморо барад. Аз ҳамин сабаб ба назди худ мақсад гузоред ва нақшаи буҷҷаи худро кашед, пеш аз хароҷот ва даромади оилаи худ. Вақти он расидааст, ки ба сохтори буҷаи оила назар андозем. Аз рӯйхати ҳамаи манбаъҳои даромад оғоз кунед: музди меҳнат, алимент, нафақа, хароҷотҳои зиндаги, ва дигар имконоти гирифтани пул барои оила. Хароҷотро ба пардохтҳои собит ва тағирёбанда тақсим кунед. Майдонҳои тағирёбанда ва собитро дар ҷадвали буҷети оилавӣ дар асоси таҷрибаи худ пур кунед.
Ҳангоми тақсимоти буҷа андозаи оила, шароити манзил ва хоҳишҳои ҳамаи аъзои "ҳуҷайраҳои ҷомеаро" ба назар гирифтан лозим аст. Рӯйхати кӯтоҳи категорияҳо аллакай ба ҷадвали намуна дохил карда шудааст. Категорияҳои хароҷотро, ки барои такмили минбаъдаи сохтор лозим мешаванд, баррасӣ кунед.
Сохтори даромад
Чун қоида, сутуни даромад инҳоро дар бар мегирад:
-маоши сардори оила (бо нишони "шавҳар");
-маоши сармушовир ("зан");
-фоизи амонатҳо;
-нафақа;-имтиёзҳои иҷтимоӣ;
-кори ғоибона (масалан, дарсҳои хусусӣ).
Графики хароҷот
Нигоҳ доштани буҷети оилавӣ хароҷотҳо ба доимӣ, яъне бетағйир тақсим мешаванд:
- пардохтҳои муқарраршуда барои андозҳо;
- суғуртаи хона, мошин ва саломатӣ;
- маблағҳои доимӣ барои Интернет ва ТВ.
Ин инчунин он 10 - 20% -ро дар бар мегирад, ки бояд барои ҳолатҳои фавқулодда ва "рӯзи боронӣ" мавқуф гузошта шаванд.
Графики тағирёбанда:
-маҳсулот;
-хизматрасонии тиббӣ;
-хароҷот барои мошин;
-либос;
-пардохти газ, барқ, об;
-хароҷоти шахсии ҳамсарон (алоҳида ворид ва ба нақша гирифта шудааст);
-хароҷоти мавсимӣ барои тӯҳфаҳо;
-ҳаққи мактаб ва боғча;
-вақтхушӣ;
-хароҷот барои кӯдакон
Вобаста аз хоҳиши худ, шумо метавонед рӯйхатро бо роҳи васеъ ва якҷоя кардани ашёи хароҷот пурра кунед, мушаххас кунед ё кӯтоҳ кунед, ин аз фикру андешаи шумо вобаста аст!