Агар бизнес киштӣ бошад, бозор обест, ки ту аз он мегузарӣ.
Ором аст ё тӯфонӣ? Амиқ ё рӯякӣ? Гарм ё пур аз ях?
Барои боэътимод пеш бурдани бизнес, бояд фаҳмид:
Дар куҷоӣ? Киҳо дар атрофанд? Ба куҷо равонаӣ?
Бозорҳо чӣ гуна мешаванд?
Ҳар бозор - мисли як «локатсия»-и алоҳида дар бозии компютерист.
Қоидаҳои худ, андозаи худ, рақибони худ ва имкониятҳои худро дорад.
- Бозори маҳаллӣ (локалӣ)
Ин - «дар ҳаминҷо ва ҳоло»-ст.
Мисол: нонпазии маҳбуб дар маҳаллаатон - танҳо барои аҳли ҳамон ҷой кор мекунад.
Ту фурӯшандаро бо ном мешиносӣ. Ва кроассанҳояш - беҳтаринанд. - Бозори миллӣ
Ин - дар сатҳи кишвар аст.
Мисол: шабакаи мағозаҳо ё кафеҳое, ки дар ҳар шаҳр ҳастанд.
Агар ба минтақаи дигар равӣ - ҳамон кафеатонро боз пайдо мекунӣ. - Бозори байналмилалӣ
Ин - бозӣ дар сатҳи ҷаҳонӣ аст.
Мисол: Apple, Nike, Netflix. Дар ҳама ҷо мефурӯшанд. Ҳар ҷо дӯст медоранд. Ҳар ҷо рақобат мекунанд.
Аз китоби Шавкат Бозоров - «Анатомияи бизнес»
https://www.facebook.com/profile.php?id=61574708436821&rdid=Z54ay0UxV7vQ211n#